cursuri
·
despre sanatate
·
Igiena Copilului LP #2 – Evaluarea Regimului de Activitate si Odihna al Copilului
·
plante medicinale
·
remedii babesti
·
remedii naturiste
·
Retete naturiste
·
sanatateverde
·
terapii naturiste
Igiena Copilului LP #2 – Evaluarea Regimului de Activitate si Odihna al Copilului
Igiena Copilului LP #2 – Evaluarea Regimului de Activitate si Odihna al Copilului
oboseala
-senzatie de osteneala insotita de scaderea capacitatilor intelectuale de generalizare, comparare, diferentiere, memorizare si tulburari ale atentiei
surmenajul
-oboseala cronica care se produce atunci cand oboseala nu este inlaturata de odihna si care necesita intreruperea muncii pentru mai multa vreme
cauzele surmenajului
-cresterea regimului de activitate scolara si/sau extrascolara, scaderea regimlui de recreatie si odihna, lipsa de miscare, regim igienodietetic inadecvat, sanatate precara, conditii de viata si munca necorespunzatoare (e.g. poluare fonica si atmosferica)
fenomene psihologice caracteristice surmenajului
-iritabilitate, anxietate, depresie, apatie, schimbarea atitudinii fata de munca, somn nelinistit, insomnii, reducerea capacitatilor tactila, kinestezica, auditiva, vizuala
fenomene fiziologice caracteristice surmenajului
-paloare, cearcane, cefalee, palpitatii, extrasistole, dureri precordiale, TA crescuta, senzatie de sufocare, dureri abdominale, greturi/varsaturi, flatulenta, hipertiroidie, disfunctie suprarenaliana, anemie, miastenie, mialgii, temperature crescuta tranzitor
orarul scolar
-se organizeaza astfel incat materiile grele se fac in perioada cu capacitate de efort crescut iar materiile usoare sunt interpuse intre acestea pentru scaderea oboselii
durata de atentie
1. 15-20min intre 6-7ani
2. 20-25min intre 8-9ani
3. 25-30min intre 10-11ani
4. 30-35min intre 12-14ani
5. 35-45min intre 15-18ani
durata lectiilor de acasa
1. 15-30min pentru clasa I-a
2. 30min pentru clasa a II-a
3. 45min pentru clasele III-IV
4. 1½ore pentru clasele V-VI
5. 2ore pentru clasele VII-VIII
6. 3-4ore pentru clasele IX-XII
conditii de igiena scolara
1. microclimatul salii de clasa
i. temperatura
-agentul termic nu trebuie sa depaseasca 80-100°C iar temperatura ambientala trebuie sa fie de 18°C suferind variatii <3°C pe verticala si <2°C pe orizontala
ii. umiditatea
-30-70% umiditate relativa
iii. ventilatia
-viteza curentilor de aer trebuie sa fie intre 0,2-0,5m/s si fiecare copil trebuie sa aiba asigurat necesarul de aer de 12-20m3 aer/ora
iv. iluminatul natural
a. coeficientul de luminozitate (1/4-1/6)
-raportul dintre suprafata sticloasa a ferestrelor si suprafata clasei
b. unghiul de patrundere (27°)
-masoara unghiul format de la inaltimea ferestrei la banca
c. unghiul de deschidere (cel putin 5°)
-masoara unghiul de vedere libera a cerului
v. iluminatul artificial
-sursele de lumina trebuiesc situate la cel putin 2,8m de podea
a. iluminatul incandescent (150-200lucsi)
b. iluminatul fluorescent (300-400lucsi)
2. mobilierul salii de clasa
i. distanta scaunului (-2,6cm)
-distanta dintre marginea posterioara a pupitrului si marginea anterioara a scaunului este optima cand perpendiculara coborata de la marginea posterioara a pupitrului cade in spatele marginii anterioare a scaunului cu 2,6cm
ii. distanta spetezei (4-5cm)
-distanta dintre marginea posterioara a pupitrului si speteaza este optima cand aproximeaza diametrul anteroposterior al toracelui
iii. diferenta (distanta de la suprafata scaunului pana la cotul elevului + 3-4cm)
-distanta dintre marginea posterioara a pupitrului si marginea anterioara a scaunului in sens vertical
oboseala
-senzatie de osteneala insotita de scaderea capacitatilor intelectuale de generalizare, comparare, diferentiere, memorizare si tulburari ale atentiei
surmenajul
-oboseala cronica care se produce atunci cand oboseala nu este inlaturata de odihna si care necesita intreruperea muncii pentru mai multa vreme
cauzele surmenajului
-cresterea regimului de activitate scolara si/sau extrascolara, scaderea regimlui de recreatie si odihna, lipsa de miscare, regim igienodietetic inadecvat, sanatate precara, conditii de viata si munca necorespunzatoare (e.g. poluare fonica si atmosferica)
fenomene psihologice caracteristice surmenajului
-iritabilitate, anxietate, depresie, apatie, schimbarea atitudinii fata de munca, somn nelinistit, insomnii, reducerea capacitatilor tactila, kinestezica, auditiva, vizuala
fenomene fiziologice caracteristice surmenajului
-paloare, cearcane, cefalee, palpitatii, extrasistole, dureri precordiale, TA crescuta, senzatie de sufocare, dureri abdominale, greturi/varsaturi, flatulenta, hipertiroidie, disfunctie suprarenaliana, anemie, miastenie, mialgii, temperature crescuta tranzitor
orarul scolar
-se organizeaza astfel incat materiile grele se fac in perioada cu capacitate de efort crescut iar materiile usoare sunt interpuse intre acestea pentru scaderea oboselii
durata de atentie
1. 15-20min intre 6-7ani
2. 20-25min intre 8-9ani
3. 25-30min intre 10-11ani
4. 30-35min intre 12-14ani
5. 35-45min intre 15-18ani
durata lectiilor de acasa
1. 15-30min pentru clasa I-a
2. 30min pentru clasa a II-a
3. 45min pentru clasele III-IV
4. 1½ore pentru clasele V-VI
5. 2ore pentru clasele VII-VIII
6. 3-4ore pentru clasele IX-XII
conditii de igiena scolara
1. microclimatul salii de clasa
i. temperatura
-agentul termic nu trebuie sa depaseasca 80-100°C iar temperatura ambientala trebuie sa fie de 18°C suferind variatii <3°C pe verticala si <2°C pe orizontala
ii. umiditatea
-30-70% umiditate relativa
iii. ventilatia
-viteza curentilor de aer trebuie sa fie intre 0,2-0,5m/s si fiecare copil trebuie sa aiba asigurat necesarul de aer de 12-20m3 aer/ora
iv. iluminatul natural
a. coeficientul de luminozitate (1/4-1/6)
-raportul dintre suprafata sticloasa a ferestrelor si suprafata clasei
b. unghiul de patrundere (27°)
-masoara unghiul format de la inaltimea ferestrei la banca
c. unghiul de deschidere (cel putin 5°)
-masoara unghiul de vedere libera a cerului
v. iluminatul artificial
-sursele de lumina trebuiesc situate la cel putin 2,8m de podea
a. iluminatul incandescent (150-200lucsi)
b. iluminatul fluorescent (300-400lucsi)
2. mobilierul salii de clasa
i. distanta scaunului (-2,6cm)
-distanta dintre marginea posterioara a pupitrului si marginea anterioara a scaunului este optima cand perpendiculara coborata de la marginea posterioara a pupitrului cade in spatele marginii anterioare a scaunului cu 2,6cm
ii. distanta spetezei (4-5cm)
-distanta dintre marginea posterioara a pupitrului si speteaza este optima cand aproximeaza diametrul anteroposterior al toracelui
iii. diferenta (distanta de la suprafata scaunului pana la cotul elevului + 3-4cm)
-distanta dintre marginea posterioara a pupitrului si marginea anterioara a scaunului in sens vertical
0 comments :
Trimiteți un comentariu